Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک گروه هکری پس از پذیرفتن مسئولیت حمله به شرکت آمریکایی ساخت سخت افزار رایانه درخواست عجیبی را مطرح کرد. خبرگزاری میزان – گزارش‌ها نشان می‌دهند که شرکت آمریکایی ساخت سخت افزار‌های رایانه‎ای «انویدیا» با تهدید هکر‌ها مبنی بر فاش صد‌ها گیگابایت از اطلاعات خود درباره تراشه‌های گرافیکی جدید مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به گزارش «ورج»، «انویدیا» اعلام کرده که قربانی حمله هکری شده است.   این شرکت آمریکایی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در ۲۳ فوریه ۲۰۲۲ (۴ اسفند ۱۴۰۰) از رویدادی سایبری مطلع شد که منابع فناوری اطلاعاتی این شرکت را تحت تاثیر قرار داد.   این بیانیه می‎گوید که این شرکت اندکی پس از کشف رویداد، اقدام‌ها و تدابیر حفاظتی را تشدید کرد و مقام‌ها را از این رویداد مطلع ساخت، اما شواهدی باج افزاری را مشاهده نکرد.   «انویدیا» صفحه واکنش امنیت سایبری خود را از روز نخست ماه مارس (۱۰ اسفند) تاکنون به روزرسانی نکرده است.   براساس اطلاعات «Have I Been Pwned»، ایمیل و داده‌های ۷۱ هزار کارمند «انویدیا» هک شده است.   هنوز مشخص نیست که این وب سایت چگونه به اطلاعات مذکور دست یافته است.   ضمن این که «انویدیا» نیز درستی اطلاعات مذکور را تایید نکرده است.   با توجه به گزارش سالانه شرکت «انویدیا» تعداد کارکنان این شرکت در ۲۹ کشور حدود ۱۹ هزار نفر است.   بنابراین، احتمال دارد که آدرس ایمیل‌های هک شده مربوط به کارکنان سابق یا ایمیل‌های با نام‌های مستعار آنان باشد.   گزارش «تلگراف» نشان می‌دهد که سیستم‌های داخلی شرکت از جمله سیستم ایمیل آن کاملا در معرض خطر قرار گرفته و هک ایمیل بیش از ۷ هزار کارمند آن درست است. بیشتر بخوانید: جزئیاتی جدید از ۳ حمله سایبری به زیرساخت‌های آمریکا افزایش حملات سایبری در آمریکا گروه هکری «$LAPSUS» مسئولیت حمله سایبری به «انویدیا» را برعهده گرفته و درخواست عجیبی را مطرح کرده است.   این گروه هکری از «آنویدیا» خواسته است تا درایور‌های «GPU» را برای همیشه به صورت منبع باز کرده و محدودیت‌های اعمال شده جهت کاهش قدرت استخراج رمزارز را لغو کند.   آن‌ها در کنار این درخواست اعلام کرده‎اند که خواهان دریافت پول هستند.   شرکت «انویدیا» هنوز اعلام نکرده که چه تصمیمی در برابر درخواست هکر‌ها گرفته است.   انتهای پیام/ برچسب ها: آمریکا جو بایدن حمله سایبری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حمله هکری آمریکا جو بایدن حمله سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۶۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ اثر به اختتامیه رویداد بازی‌آرا رسید/ معرفی ظرفیت‌های خوب بازی‌های رایانه‌ای به سبد خانوار

حجت‌الاسلام عبداللهی، دبیر رویداد بازی‌آرا گفت: بازی‌های رایانه‌ای رسانه‌های بسیار قدرتمندی هستند و همه آنچه رسانه‌های دیگر دارند را دارا هستند. این بازی‌ها مانند آنتن صدا و سیما و پرده سینما ظرفیت انتقال پیام را دارند. امروز بازی‌هایی وجود دارند که می‌توانند تاریخ را روایت کنند و پیام‌های مختلف را به مخاطبان انتقال دهند. بازی‌هایی هستند که درمان‌گر انسان‌ها هستند و به لحاظ ظرفیت‌های انتقال پیام از رسانه‌های دیگر کم ندارند.

وی افزود:رویداد بازی‌آرا در راستای شناخت این ظرفیت محتوایی ایجاد شده است. ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم و بتوانیم براساس محتوا‌های ایرانی، اسلامی بازی‌ها را طراحی کرده و از دغدغه خانواده‌ها ور این زمینه بکاهیم.

عبداللهی عنوان کرد:رویداد بازی‌آرا پنج محور قرآن و عترت، مقاومت، امید و پیشرفت، زن و خانواده و هویت ایرانی اسلامی را مد نظر دارد. از ابتدای ثبت نام تاکنون ۵۲ تیم آثار خود را در رویداد ثبت کرده‌اند.

وی افزود: از بین آثار ارسالی، ۲۰ اثر به مرحله نهایی رویداد راه پیدا کردند. تنوع آثار در محور‌های مختلف رویداد نشان می‌دهد که ظرفیت بازی‌سازی کشور خیلی خوب است. ما کسانی را داریم که آماده سخن گفتن با مخاطب نوجوان در بستر بازی‌های رایانه‌ای هستند که این مسئله نیازمند حمایت است. 

دبیر ابن رویداد اظهار کرد: پس از انتخاب آثار برتر جلسات آموزش و رهیاری آغاز شد که هر تیم تاکنون چهار جلسه رهیاری در هفت محور داشته‌اند که در این جلسات تجربیات تیم‌های مختلف به یکدیگر منتقل شد.

وی بیان کرد: تیم‌هایی از استان‌های مختلف کشور در رویداد بازی‌آرا اثر ارائه کردند و جا دارد از تمامی بازی‌سازان خوب کشور که زمینه برگزاری رویداد فاخر بازی‌آرا را فراهم کردند، قدردانی کنم. امیدوارم این رویداد در سه روز اختتامیه ۲۰ اثر خوب را به کشور معرفی کرده و ظرفیت‌های خوبی برای ورود بازی‌های رایانه‌ای به سبد خانوار را ایجاد کند.

حاجی‌هاشمی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت:در حال حاضر در شرایطی هستیم که در دنیا جنایت بی‌سابقه‌ای در حال رخ دادن است و رژیم صهیونیستی مرتکب اقدام ضد انسانی و نسل‌کشی شده و طی ماه‌های اخیر از سمت دیگر نوعی بیداری وسیعی در دنیا علیه این ظلم اتفاق افتاده است. مردم کشور‌های غربی امروز بیدار شده و از مظلومیت مردم فلسطین حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: این حرکت تازه شروع ماجرا است و حتما ادامه پیدا خواهد کرد. نخبگان و دولت‌ها نیز وارد میدان شده و ارتباط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کردند. نخبگان پس از مردم به عرصه آمدند و امروز رژیم کودک‌کش صهیونیستی باید به جایی برسد که جنایات خود را قطع کند.

وی عنوان کرد:  تصمیم نخبگان در غرب به ویژه در آمریکا تاثیر فراوانی در جهان دارد. به زودی فعالان رسانه‌ای و سلبریتی‌ها و بازی‌سازان نیز وارد میدان خواهند شد و محصولاتی در این زمینه منتشر می‌کنند.

مدیر عامل بنیاد بازی های رایانه ای اظهار کرد:فضای رسانه دنیا نیز به این ترتیب فعال شده و شاهد خیزش‌های رسانه‌ای در این حوزه خواهیم بود. رویداد بازی‌آرا به عنوان یک رویداد شتابدهی و سرمایه‌گذاری آغاز به کار کرد و از طراحان این عرصه درخواست شد تا آثار خود را در رویداد ثبت کنند. 

حاجی‌هاشمی تصریح کرد: خانواده امروز دغدغه‌های زیادی در حوزه محتوا و بازی‌ها برای فرزندان خود دارند. به همین مناسبت فراخوان رویداد بازی‌آرا اعلام شد و در بخش مقاومت رویداد در مجموع شش اثر با موضوع غزه و فلسطین ارسال شد که نشدن دهنده توجه فعالان صنعت بازی‌سازی کشور به موضوع غزه است. 

گفتنی است نخستین دوره رویداد بازی‌آرا از اسفند ۱۴۰۲ با انتشار فراخوان مبنی بر ارسال اثر در ۵ محور اصلی محتوایی، کار خود را آغاز کرده است. با پایان مهلت ارسال اثر، ۵۲ اثر به دبیرخانه رویداد «بازی‌آرا» ارسال شد و نهایتا ۲۰ تیم یا اثر به این رویداد راه یافتند.

آثار دریافتی در هفت محور «محتوایی»، «فنی و برنامه نویسی»، «هنری»، «طراحی بازی»، «ارائه»، «بازاریابی»، «مدیریت تولید» مورد ارزیابی و داوری قرار گرفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • برقراری ارتباط معلم و شاگردی به سبک هوشمند
  • راهنمای جامع انتخاب و خرید نرم‌افزار حسابداری
  • ضرورت تامین امنیت سایبری شبکه های توزیع برق با فناوری نوین
  • واشنگتن‌پست: دلیل تعلیق رابرت مالی نگه‌داری اسناد محرمانه در تلفن شخصی و به سرقت رفتن آنها از طریق حمله سایبری بود/ اعضای ارشد کنگره آمریکا خواستار توضیح شدند
  • اسب تروجان
  • حمله سایبری گسترده به وزارت دفاع انگلیس/ چین متهم ردیف اول!
  • جزئیات دو شبیه سازی آمریکا برای حمله به ایران
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • همکاری دانشگاه‌ها و پلیس آمریکا در شناسایی حامیان فلسطین
  • ۲۰ اثر به اختتامیه رویداد بازی‌آرا رسید/ معرفی ظرفیت‌های خوب بازی‌های رایانه‌ای به سبد خانوار